Iveco zal deelnemen aan de 30e editie van Bauma, een van de belangrijkste internationale beurzen voor de sectoren bouw, openbare werken en mijnbouw, met een uitgebreid aanbod aan terreinwagens. De beurs gaat door van 15 tot 21 april in het Duitse Munchen. De Iveco-stand zal bestaan uit een expositieruimte van meer dan 2500 m² waar de bezoekers het volledige gamma voertuigen van Fiat Industrial zullen kunnen bewonderen.
Naast Iveco zullen ook New Holland Construction en FPT Industrial uitmuntende technologische oplossingen van de groep aanbieden voor professionals uit de sector.
Welke voertuigen krijgt u te zien?
Het volledige gamma terreinwagens van Iveco zal worden tentoongesteld, van kleine bestelwagens tot kipwagens met 18 wielen, van minigraafmachines tot graafmachines van 60 ton. Elk voertuig zal typerend zijn voor de taken waarvoor het op basis van zijn belangrijkste kenmerken bedoeld is, zowel op het vlak van cabinecomfort, ergonomische bedieningscomponenten, als het vermogen om oneffen terreinen te trotseren. De oplossingen van Astra beantwoorden aan de meest extreme behoeften, zowel op de weg als op ruw terrein.
De gemiddelde en zware laadvermogens worden op Bauma 2013 voorgesteld aan de hand van de nieuwe Trakker AT 440T45 WT/P (door zijn volledig vernieuwde cabine de ideale oplossing voor gebruik op alle terreintypes), de nieuwe, tot “Truck of the Year 2013” uitgeroepen Stralis Hi-Way (in zijn Euro VI-trekkerversie AS 440S50 T/P), de Eurocargo in de versies 75 E en 80 E, en ten slotte de nieuwe dumper Astra HHD9 8×6 ADT 30m met omkeerbare cabine.
Binnen het lichte gamma krijgt u de Daily te zien, in de versie 55S17 DW met integrale tractie, Sonntag-versnellingsbak en diverse opties voor transportoplossingen op maat, zoals bijvoorbeeld gescheiden containers.
De gebruikte technologieën
Alle voorgestelde voertuigen zijn uitgerust met motoren van FPT Industrial, die zich kenmerken door hun optimaal brandstofverbruik en een verminderde uitstoot van verontreinigende deeltjes. De nieuwe Trakker en de nieuwe Stralis Hi-Way zijn uitgerust met de Hi-eSCR-technologie. Deze technologie werkt zonder EGR en biedt tal van voordelen bij de ontginning van ruw terrein in steengroeven, waar hoge eisen aan de motor worden gesteld, waaronder een verhoogd toerental.