Project omschrijving
Gamma en laadvermogen
Bestelwagen
- 3 wielbasissen, 4 lengtes, 3 hoogtes.
- 7 volumes, van 8 tot 17 m³.
- Schuifdeur aan de zijkant en achteraan verkrijgbaar in 3 verschillende formaten.
- MTM: 3000 tot 4000 kg
- Netto laadvermogen tussen 1000 en 2000 kg
- Maximum toegestane last op de assen: tot 2100 kg vooraan en tot 2400 kg achteraan.
- 2 verschillende mechanische structuren; de Ducato en de Ducato Maxi met versterkte ophanging en 16” velgen.
Pick-ups
- 4 wielbasissen, 5 lengtes.
- 2 soorten cabines, enkel en dubbel.
- MTM: 3000 tot 4000 kg
- Maximum toegestane last op de assen: 2100 kg vooraan en 2400 kg achteraan, topwaarden in zijn segment.
- 8 carrosseriegroottes met een oppervlak van 4,9 tot 8,5 m2.
- 2 verschillende mechanische structuren; de Ducato en de Ducato Maxi met versterkte ophanging en 16” velgen.
Toegankelijkheid
De zijschuifdeuren zijn leverbaar in 2 breedtes (1705 en 1250 mm) en 2 hoogtes (1485 en 1755 mm).
Maar dat is niet alles:
- de bovenste schuifrail is ontworpen om het openen en sluiten te vereenvoudigen;
- de hendels (die doen denken aan die van een koffer) zijn gemakkelijk vast te nemen.
Een tweede zijschuifdeur – aan de rechterkant – is verkrijgbaar op aanvraag.
De laadruimte is erg gemakkelijk toegankelijk via de achterdeur:
- de deur is ruim 1,5 m hoog op de versie met laag dak, bijna 1,8 m op de versie met hoog dak en meer dan 2 m op de versie met superhoog dak, goed voor een absolute recordhoogte – waardoor u uw goederen niet meer hoeft te kantelen bij het inladen;
- twee opties: 180° of 270° openen om gemakkelijker rond het voertuig te kunnen bewegen in beperkte ruimtes.
Laadruimte
Bestelwagens De laadruimte is vierkant en vlak, en elk beetje ruimte kan benut worden:
- tot 407 cm lang en 166 tot 217 cm hoog
- de breedte tussen de wielkasten is 142 cm, wat betekent dat er snel en gemakkelijk Euro-pallets van 120 cm ingeladen kunnen worden
- het laadvlak kan beschermd worden met een ultrabestendig plastic cover
- de binnenwanden kunnen bekleed worden met thermogevormde plastic panelen tot aan de hoogte van de riem
- om uw lading vast te maken, zijn er 4 haken aan de zijkant van de laadruimte en verschillende sjorogen op de vloer, met op verzoek een handig opbergcompartiment op de rechterachterdeur
- het interieur is helder verlicht dankzij de plafondverlichting van 15 W; een extra stopcontact in het laadcompartiment is ook verkrijgbaar op aanvraag.
De scheidingswand tussen het laadcompartiment en de passagiersruimte bestaat volledig uit staalplaat of heeft een schuifraam. Pick-ups De stevige en betrouwbare originele laadvlakken worden geproduceerd met behulp van geavanceerde materialen en technologieën:
- het laadplatform, dat liefst 2 m breed en 2,8 tot 4,2 m lang is, is gemaakt van Scandinavisch hout dat bewerkt is met fenolhars om een oppervlak te creëren dat antislip is en erg goed bestand is tegen slijtage
- de zijschotten zijn gemaakt van geprofileerd aluminium, waardoor ze licht en onvervormbaar zijn voor een geoptimaliseerd netto laadvermogen; ze zijn 40 cm hoog en uitgerust met een opstapje.
Het laadoppervlak varieert van 4,9 tot 8,5 m2.
Prestaties
Euro 5-motoren
De Ducato is leverbaar met 4 nieuwe Euro 5-motoren met een vermogen van 115, 130, 150 en 180 pk zodat u altijd zeker bent van de prestaties die het best bij uw behoeften passen.
MultiJet II
Dit is de nieuwe generatie van MultiJet-motoren: een innovatief brandstofsysteem met snellere injectoren die meerdere inspuitingen kort achter elkaar kunnen geven – tot 8 per cyclus – waardoor het verbruik geoptimaliseerd wordt voor:
- meer vermogen met een minimale uitstoot
- lagere geluidsniveaus.
Daarnaast zijn deze motoren ook lichter, waardoor ze een hoger laadvermogen mogelijk maken dankzij:
- hun eenvoudigere constructie
- hun geoptimaliseerde componenten
Leverbaar in een versie met een vermogen van 115, 130 en 150 pk.
Comfort-Matic versnellingsbak
De automatische gerobotiseerde transmissie met 6 versnellingen plus achteruit.
- verbeterde prestaties
- lager verbruik
- maakt het rijden minder afmattend, vooral op trajecten met veel verkeer
- met behulp van de Up-knop kunt u het schakelen optimaliseren wanneer het voertuig volgeladen is op hellingen, waardoor het beste motorregime automatisch gegarandeerd wordt in alle omstandigheden.
U kunt kiezen uit 3 opties:
- automatisch voor normale omstandigheden.
- automatisch Up voor volgestouwde voertuigen op hellingen.
- manueel voor een vlotte, aangepaste rijervaring.
Beschikbaar op de 130 Multijet,150 Multijet en 180 Multijet Power .
Traction Plus
Een elektronisch intelligent differentieel:
- om te vertrekken op gladde, modderige of besneeuwde oppervlakken of zandvlaktes haalt het systeem koppel van het slippende wiel en brengt het over naar het wiel met de beste grip, waardoor de koppel van de auto opnieuw gestabiliseerd wordt
- geen extra gewicht op het voertuig
- kan ingeschakeld worden tot 30 km/h en enkel waar nodig, via een speciale knop.
Kostenefficiëntie
Verbruik
- Slechts 6,8 l/100 km met de MultiJet Euro 5-motor van 115 pk (bestelwagen met korte wielbasis en standaarddak in de gecombineerde cyclus), voor recordbesparingen
- –15% lager verbruik in de bebouwde kom met Start&Stop
- Onderhoudsintervallen tot 48.000 km met de MultiJet II Euro 5-motoren
- Een luchtweerstandscoëfficient of Cv van 0,31 – één van de hoogste waarden in zijn categorie – voor nog betere prestaties en een nog lager verbruik.
Start&Stop
Het systeem dat de motor automatisch uitschakelt wanneer het voertuig opgehouden wordt in het verkeer, wanneer de versnellingsbak in neutraal wordt gezet.
Alle functies die instaan voor het comfort en de veiligheid aan boord van de wagen (airconditioning, radio, ruitenwissers) blijven evenwel werken. Leverbaar op de MultiJet-motoren van 130 en 150 pk.
Gearshift Indicator
Stelt voor wanneer u moet schakelen voor een optimaal gebruik van de motor, waardoor u direct kunt besparen. Werkt in combinatie met de Start&Stop-technologie.
Onderhoudskosten
De Ducato werd ontworpen om het risico op schade te verkleinen en uw productiviteit te verhogen.
- Hoge lichtblokken: doordat ze hoger gepositioneerd zijn, zijn ze beter beschermd tegen schade in het geval van een botsing
- Een driedelige bumper: de afzonderlijke delen kunnen gemakkelijk vervangen worden indien ze beschadigd zijn, met lagere herstellingskosten in vergelijking met een bumper uit één stuk.
Comfort
De bestuurderszetel
- De bestuurderszetel kan tot in het extreme aangepast worden: u kunt de hoogte instellen, de zetel naar voren en naar achteren bewegen en de hoek van de rugleuning veranderen. De positie van het stuurwiel kan ook gewijzigd worden, samen met de hoogte van de armsteun, zodat u steeds in een comfortabele en juiste rijhouding zit. De zetel kan ook verwarmd worden en is uitgerust met een verstelbare lendesteun.
- De bedieningselementen liggen comfortabel binnen handbereik dankzij het ergonomische dashboard met nieuwe middenconsole, waarin de nieuwe radio en de handige schrijftafel, met documentenklem, zijn ingebouwd. Op die manier hebt u al het nodige meteen binnen handbereik. In plaats van het tafeltje kunt u er ook voor kiezen om een TomTom-systeem met speciale MyPort-aansluiting te laten installeren.
- Als alternatief voor de enkele bestuurderszetel kunt u ook opteren voor een dubbele bank.
- Voor een nog aangenamere en harmonieuzere cabine kunt u kiezen uit:
- drie verschillende soorten van bekleding – rode stof, fluweel of ecologisch leer
- twee opties voor de afwerking van het dashboard – de basic optie, functioneel en praktisch, of de speelse Techno-optie
Functies aan boord
- Tafeltje met klembord: bij de versie met de tweepersoonsbank kunt u het centrale gedeelte van de rugleuning neervouwen om een handige schrijftafel te creëren met documentenklem en twee bekerhouders.
- Ruim koelvak: groot genoeg om een fles van anderhalve liter in op te bergen – de verkoeling werkt wanneer de airconditioning aan staat.
- Opbergcompartiment:
- ruim, open compartiment met twee secties
- compartiment voor snuisterijen, bekerhouder en munthouders, veel opslagruimte
- het opbergcompartiment kan met een sleutel afgesloten worden en is groot genoeg om een laptop met een scherm van 15” in kwijt te kunnen. Bovendien is er ook een USB-poort (op voertuigen met het Blue&Me-systeem).
Airconditioning aan boord
De airconditioning zorgt ervoor dat u en uw passagiers in optimale omstandigheden kunnen reizen:
- er zijn verschillende, mooi verspreide luchtgaten die afzonderlijk gericht en aangepast kunnen worden, ook om de ruiten sneller en efficiënter condensvrij te maken;
- de grote condenser en de klimaatregeling optimaliseren de tijd die nodig is om de passagiersruimte te verkoelen.
De volgende uitrusting is leverbaar, afhankelijk van de versie:
- verwarmings-/ventilatiesysteem,
- handbediende airconditioning,
- automatisch geregelde monozone airconditioning met zonnesensor.
Autonome verwarmingsunit van Webasto
Verwarmt de motor en de passagiersruimte snel, wat het comfort aan boord verbetert, zelfs in de moeilijkste klimaten.
Op aanvraag leverbaar in zowel automatische als programmeerbare versies. De programmeerbare optie kan gebruikt worden om het systeem te activeren zelfs als de motor uit staat:
- zo kunt u bij koud weer instappen in een wagen die al aangenaam verwarmd is;
- om de ruiten condensvrij te maken en te voorkomen dat de voor- en zijruiten beslaan;
- om de motor voor te verwarmen, waardoor zowel de uitstoot als het verbruik verlaagd worden.
Hittewerende voorruit
- Reflecteert infraroodstralen, waardoor de passagiersruimte koeler wordt gehouden: tot 15° koeler dan een auto met een gewone voorruit.
- Beperkt het gebruik van airconditioning, en verlaagt dus het brandstofverbruik.
Cruisecontrol
- De elektrisch bediende cruisecontrol maakt het mogelijk om het voertuig aan de door u gewenste snelheid te laten rijden zonder het gaspedaal te beroeren.
- De functie is perfect voor lange trajecten over snelwegen en kan automatisch uitgeschakeld worden door te remmen, te koppelen of door de betreffende knop in te drukken.
- De ingestelde snelheid kan gewijzigd worden door aan de kartelknop op de linkerhendel van de stuurkolom te draaien.
Stuurbekrachtiging
Alle voertuigen hebben standaard stuurbekrachtiging. Leverbaar op aanvraag – maar standaard op de 180 MultiJet Power – is Servotronic, de variabele stuurbekrachtiging waardoor u minder hard aan het stuur moet draaien in vergelijking met een standaard hydraulisch stuurbekrachtigingssysteem, en garandeert een maximale rijprecisie tegen hoge snelheden.
Ingebouwde radio
De Ducato is uitgerust met een radiosysteem met 4 luidsprekers van 30 watt voor een glasheldere geluidservaring.
Met zijn CD- en MP3-speler, RDS-systeem, TA- en PTY-functies en de bedieningselementen aan het stuurwiel kan het systeem ook aangesloten worden:
- op het handenvrije Blue&Me-systeem en op de SMS Interpreter, een geavanceerd stemherkenningssysteem die automatisch de berichtjes voorleest die u op uw gsm ontvangt
- op USB-sticks dankzij de USB-poort in het centrale opbergvak
- op externe MP3-spelers.
Blue&MeTM-TomTom LIVE
Met dit systeem, dat helemaal in de wagen is ingebouwd, kunt u:
- handsfree bellen met een telefoon met Bluetooth-functie;
- luisteren naar de muziek op uw MP3-speler;
- een reeks stemopdrachten activeren, voor nog meer veiligheid;
- uw mobiele telefoon, gps-systeem en mediaspeler, maar ook de informatie van de boordcomputer bedienen of beheren op een praktisch kleurentouchscreen.
Het systeem wordt ook geleverd met een gratis abonnement van 1 jaar op de LIVE-diensten van TomTom, waaronder HDTraffic, het beste verkeersinformatiesysteem op de markt, dat bovendien in real time geüpdatet wordt.
eco:Drive Professional
Om er zeker van te zijn dat u alles uit uw Doblò haalt en tot 15% bespaart op uw brandstof.
- Eco:Drive analyseert de reisgegevens van uw wagen – gemiddeld brandstofverbruik, totale afgelegde afstand, de invloed die de lading heeft op de efficiëntie van uw voertuig, gebruik van de pedalen, enz. – en geeft u tips over hoe u zuiniger en met meer aandacht voor het milieu kan rijden.
- De verzamelde gegevens kunnen gegroepeerd en verwerkt worden via het eco:Drive Fleet webplatform, dat ontworpen werd om de vloot van bedrijven te beheren en hun efficiëntie te verbeteren.
Motoren
115 MultiJet Euro 5
De zuinigste en milieuvriendelijkste optie: perfect voor zowel lichte als zware goederen, op korte tot middellange trajecten in en buiten de bebouwde kom.
Cilinderinhoud: 1956 cc
Max. vermogen: 115 pk/85 kW bij 3700 t/min.
Max. koppel: 280 Nm bij 1500 t/min.
- Elektronisch geregelde directe inspuiting van het type Common Rail MultiJet II met turbolader en tussenkoeler.
- Zuigers met koelingkanaal voor hogere koppels.
- Licht en zuinig: slechts 180 kg, gegarandeerd lager verbruik en hoger vermogen.
- Handbediende 5-versnellingsbak.
- Gepland onderhoud om de 48.000 km.
Topsnelheid: 140 – 150 km/h (afhankelijk van model en versie)
NEDC-verbruik: 6,8 – 7,2 l/100 km (afhankelijk van model en versie)
CO2-uitstoot: 179 – 190 g/km (afhankelijk van model en versie)
130 MultiJet Euro 5
Flexibel, gemakkelijk om mee te rijden en optimale acceleraties, zelfs met een zware lading: de ideale motor voor gemengd gebruik in alle omstandigheden.
Cilinderinhoud: 2287 cc
Max. vermogen: 130 pk/96 kW bij 3600 t/min.
Max. koppel: 320 Nm bij 1800 t/min.
- Elektronisch geregelde directe inspuiting van het type Common Rail MultiJet II met turbolader en tussenkoeler.
- Zuigers met koelingkanaal voor hogere koppels.
- Op vraag leverbaar met Start&Stop-systeem.
- Lagere onderhoudskosten, uitzonderlijke prestaties en buitengewoon productief.
- Lagere uitstoot: systeem met EGR-klep (Exhaust Gas Recirculation) en DC Motor voor een gedeeltelijke recirculatie van de uitlaatgassen.
- Handbediende 6-versnellingsbak.
- Gepland onderhoud om de 48.000 km.
Topsnelheid: 145 – 155 km/h (afhankelijk van de versie)
NEDC-verbruik: 7,1 – 7,4 l/100 km (afhankelijk van model en versie)
CO2-uitstoot: 186 – 195 g/km (afhankelijk van model en versie)
150 MultiJet Euro 5
Meer vermogen en hoger koppel voor een snelle respons en topprestaties, voor de optimale combinatie van vermogen en verbruik, samen met een verlaagde uitstoot.
Cilinderinhoud: 2287 cc
Max. vermogen: 148 pk/109 kW bij 3600 t/min.
Max. koppel: 350 Nm bij 1500 t/min.
- Elektronisch geregelde directe inspuiting van het type Common Rail MultiJet II met turbolader met variabele geometrie en tussenkoeler.
- Zuigers met koelingkanaal voor hogere koppels.
- Op vraag leverbaar met Start&Stop-systeem.
- Lage uitstoot: systeem met EGR-klep (Exhaust Gas Recirculation) en DC Motor voor een gedeeltelijke recirculatie van de uitlaatgassen.
- Handbediende 6-versnellingsbak.
- Gepland onderhoud om de 48.000 km.
Topsnelheid: 152 – 162 km/h (afhankelijk van model en versie)
NEDC-verbruik: 7,1 – 7,4 l/100 km (afhankelijk van model en versie)
CO2-uitstoot: 186 – 195 g/km (afhankelijk van model en versie)
180 MultiJet Power Euro 5
De krachtigste viercilindermotor in ons gamma, met de beste prestaties in zijn categorie.
Cilinderinhoud: 2999 cc
Max. vermogen: 177 pk/130 kW bij 3500 t/min.
Max. koppel: 400 Nm bij 1400 t/min.
- Elektronisch geregelde directe inspuiting van het type Common Rail MultiJet II met turbolader met variabele geometrie en tussenkoeler.
- Zuigers met koelingkanaal voor hogere koppels.
- Lage uitstoot: systeem met EGR-klep (Exhaust Gas Recirculation) en DC Motor voor een gedeeltelijke recirculatie van de uitlaatgassen.
- Handbediende 6-versnellingsbak.
- Ook leverbaar met Comfort-Matic gerobotiseerde versnellingsbak.
- Gepland onderhoud om de 48.000 km.
Topsnelheid: 161 – 171 km/h (afhankelijk van model en versie)
NEDC-verbruik: 8 – 8,5 l/100 km (afhankelijk van model en versie)
CO2-uitstoot: 209 – 224 g/km (afhankelijk van model en versie)
140 Natural Power
Met deze motor, met een brandstofsysteem op basis van methaan, verhoogt u uw omzet en bewijst u het milieu ook een dienst.
Cilinderinhoud: 2999 cc
Max. vermogen: 136 pk/100 kW bij 2700 t/min.
Max. koppel: 350 Nm bij 1500 t/min. (methaan)
- Elektronisch geregelde, sequentiële en gefaseerde MPI-injectie met bi-fuelsysteem en specifieke elektro-injectoren voor methaan en benzine.
- 5 methaanflessen: totale capaciteit van 218 liter (37 kg).
- Brandstoftank: capaciteit van 15 liter (actieradius van 100 km in herstelmodus).
- Autonomie: 400 km.
- Geen deeltjesemissie.
- Uitstoot van stikstofoxiden met 20% verlaagd (in vergelijking met diesel).
- Emissieniveau: Euro V en EEV.
- De methaanflessen bevinden zich onder de vloer om geen ruimte in te nemen in het laadcompartiment.
- De wagen mag zelfs rijden in zones waar verkeersbelemmerende maatregelen van kracht zijn vanwege milieumaatregelen.
- Ook toegestaan op ferry’s en ondergrondse parkeergarages.
Topsnelheid: 155 km/h
Enkel leverbaar op de Ducato Maxi.
Bezoek ons op facebook