Project omschrijving

De Nieuwe Daily 4×4. Kan alles. Komt overal.

Gladde wegen, geaccidenteerd terrein, steile hellingen, modderige paden.
De nieuwe Daily 4×4 deinst nergens voor terug, want hij is ontworpen voor inzet onder de meest uitdagende omstandigheden: onverharde wegen, zand- en modderpaden en plaatsen waar zelfs helemaal geen wegen zijn.
De nieuwe Daily 4×4 is een lichte bedrijfswagen die terreinprestaties combineert met het laadvermogen en alle andere voordelen van de nieuwe Daily voor weggebruik. En deze zelfs overtreft met zijn nog sterkere chassis en zijn extra inzetmogelijkheden. Hij is leverbaar in twee gewichtsklassen, in twee wielbasisvarianten en met twee verschillende cabines: een enkele cabine met drie zitplaatsen en een dubbele cabine met vijf zitplaatsen voor het gecombineerd vervoer van personen en materialen.

De juiste keuze.

De nieuwe Daily 4×4: een terreinvoertuig op maat dat aan al uw eisen tegemoetkomt. Uitzonderlijk sterk, betrouwbaar en veelzijdig.
Daardoor ideaal voor alle soorten werkzaamheden en veilig onder alle omstandigheden.
Beschikbaar in twee gewichtsklassen (3,5 en 5,5 ton) , met korte of lange wielbasis (3050 / 3400mm) en met twee verschillende cabines: een enkele cabine met drie zitplaatsen en een dubbele cabine met plaats voor zes passagiers plus chauffeur.
Uitgerust met een zuinige en betrouwbare motor, die over een breed toerenbereik meer dan voldoende vermogen en koppel levert om ook onder de zwaarste omstandigheden hoge prestaties te kunnen leveren.
De sterkste motor in zijn klasse, die niet alleen garant staat voor een hoge productiviteit, maar ook voor lage bedrijfskosten dankzij korte onderhoudstijden en een gunstig brandstofverbruik. Een lichte bedrijfswagen die off-road performance combineert met het comfort van een wegvoertuig.

Nieuwe Daily 4×4: de motorruimte

 

Ne nieuwe Daily 4×4 belichaamt de recentste motortechnologie en een maximaal respect voor het milieu.
Dat is de reden waarom zijn motoren tot de meest milieuvriendelijke behoren die op de markt verkrijgbaar zijn. Ze beantwoorden aan de vrijwillige EEV-milieustandaard en zijn zo ontworpen dat ze voldoen aan de toekomstige verplichte Euro VI-standaarden. De dieselversies zijn standaard met een roetfilter uitgerust.
De 146 pk sterke (355 Nm) en 170 pk sterke (400 Nm) 3 liter Common Rail EEV-motoren behoren tot de ‘groenste’ dieselmotoren.
Bij deze motoren is SCR overbodig (aangezien ze met op ureum gebaseerde additieven werken), wat het verbrandingsproces (met de tweefasige turbo) en de recyclage van de uitlaatgassen (met geoptimaliseerd EGR-systeem) ten goede komt.

Off-road veersystemen en versnellingsbakken

De nieuwe Daily 4×4 is rondom uitgerust met paraboolveren die door hun grote soepelheid en lange veerweg bij uitstek geschikt zijn voor offroad gebruik. De starre assen zijn voorzien van telescoopschokdempers en torsiestabilisatoren, een configuratie die een grote stabiliteit en bewegingsvrijheid voor optimale tractie in het terrein garandeert zonder dat dit ten koste gaat van het laadvermogen.
De nieuwe Daily 4×4 staat wat betreft laadvermogen aan de top van zijn klasse.
De maximale asbelastingen zijn:

  • 2250 kg vóór en 2800 kg achter voor de 3,5-tons versie
  • 2450 kg vóór en 3700 kg achter voor de 5,5-tons versie

De hoogste versnelling van de 6-versnellingsbak heeft een overdrivekarakter.
De pookknop is van soft-touch materiaal.
Om de doorgang van de bestuurdersplaats naar bijrijderszijde en omgekeerd te vergemakkelijken, is de versnellingspook in de middenconsole ondergebracht en zijn de bedieningshendels voor de verdeel- en reductiebak rechts naast de chauffeursstoel op de vloer geplaatst.

Veiligheid in extreme omstandigheden

Op een moeilijke ondergrond en wegen met sterke hellingen is de kwaliteit van het remsysteem essentieel voor de veiligheid. De nieuwe Daily 4×4 beschikt over een hydraulisch remsysteem en combineert schijfremmen vooraan met trommelremmen achteraan.

Bij hard remmen en moeilijke manœuvres, zorgt het ABS-systeem (standaard) voor een kortere remafstand en helpt het voertuig de juiste richting uit. Op gladde en onstabiele onderwegen, wordt het ABS-systeem automatisch uitgeschakeld wanneer het sperdifferentieel wordt geactiveerd.

Daarnaast maakt de nieuwe Daily 4×4 gebruik van allerlei oplossingen aangepast voor off road omstandigheden.

Comfortabel, gemakkelijk hanteerbaar, aangenaam mee rijden

Aan de kern van de nieuwe Daily 4×4 liggen waarden zoals design, moderniteit, evolutie en intelligentie. Ze werden geïntegreerd in een project dat, vanaf het begin, beroepsvervoerders een optimale veiligheid, hanteerbaarheid en gebruikscomfort biedt.

Bij het ontwerp en bouwen van het voertuig is rekening gehouden met de behoeften en nieuwe eisen met betrekking tot transportmobiliteit voor beroepsvervoerders. Daarom zijn nieuwe ‘intelligente’ oplossingen geïntegreerd, die de bestuurder beter ondersteunen. Dat geeft bedrijfsvoertuigen een nieuwe dimensie, waardoor het gebruik ervan op alle vlakken aangenamer wordt.

Ook aan de binnenzijde werd de nieuwe Daily 4×4 onder handen genomen. Zo komt de middenconsole met aluminiumeffect uit het antikras dashboard te voorschijn.
Het instrumentenbord kreeg een nieuwe vormgeving met duidelijker afleesbare grafische elementen. De groene zone op de toerenteller geeft aan in welk toerenbereik het brandstofverbruik wordt verlaagd.
De stoelen werden met nieuwe stoffen overtrokken en zijn in nieuwe kleuren verkrijgbaar. De stoel van de bestuurder kan in drie verschillende standen worden ingesteld. Er worden ook afgeveerde en verwarmde versies en versies met een rugondersteuning aangeboden.
Daarnaast kunt u kiezen tussen een dubbele stoel en een enkele, aanpasbare stoel.
Onder de dubbele passagierszetel kan een lade worden geïnstalleerd. Dit is een optie waarmee u een extra opbergvak van zes liter creëert.